Od blisko 30. lat specjalizujemy się w dystrybucji wysokiej jakości urządzeń biurowych, w tym kserokopiarek. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że wybór urządzenia skrojonego na miarę potrzeb przedsiębiorcy nie jest łatwy, a od jakości sprzętu zależą m.in. efektywność i wygoda codziennej pracy. W tym artykule dzielimy się z Tobą kilkoma kluczowymi wskazówkami, które pomogą Ci wybrać najkorzystniejszą kserokopiarkę do biura.

Jest przynajmniej kilka powodów, dla których warto posiadać w biurze dobrej jakości kserokopiarkę. Przede wszystkim to wielofunkcyjne urządzenie, które z powodzeniem zastąpi kilka mniejszych, w tym m.in. drukarkę i skaner. Nowoczesne kserokopiarki charakteryzują się dużą wydajnością, intuicyjną obsługą oraz wytrzymałością eksploatacyjną. Dzięki temu stanowią nieocenione wsparcie w codziennej pracy biurowej, pomagając w jej usprawnieniu i optymalizacji kosztów utrzymania przedsiębiorstwa. Właśnie dlatego warto rozważyć ich zakup.
Czym jednak kierować się przy ich wyborze kserokopiarki?
Na rynku dostępne są urządzenia wielofunkcyjne o bardzo różnych parametrach i właściwościach. W kontekście ich wyboru bardzo ważne jest dopasowania potencjału kserokopiarki do realnych potrzeb danego biura. Podstawowa analiza powinna obejmować takie zagadnienia jakm.in.:
- ilość wydruków w przeliczeniu na dzień/tydzień/miesiąc;
- rodzaj najczęściej stosowanych wydruków;
- używane formaty papieru;
- potrzeba druku kolorowego;
- potrzeba skanowania dokumentów.
Na podstawie tych danych można już oszacować docelowe parametry techniczne kserokopiarki oraz szereg jej funkcjonalności. Jeżeli potrzebujesz kolorowych wydruków, to automatycznie musisz postawić na urządzenie wielofunkcyjne oferujące taką możliwość.

Podstawowe parametry techniczne kserokopiarek
Podstawowe parametry brane pod uwagę przy wyborze kserokopiarki to m.in.:
- prędkość druku;
- obsługiwane formaty papieru;
- system tonera;
- czas wydruku pierwszej strony;
- skala kopiowania wielokrotnego;
- dostępne funkcje kopiowania;
- skala szarości;
- pojemność kaset;
- protokoły sieciowe;
- wbudowany dysk twardy;
- pamięć systemowa;
Każdy z tych elementów może mieć znaczenie w kontekście idealnego dopasowania urządzenia do swoich potrzeb. Oczywiście zdajemy sobie sprawę z tego, że wybrane parametry techniczne niewiele mówią kupującemu, dlatego pomagamy naszym klientom w procesie zakupowym. Wszystko po to, aby dokonać świadomego wyboru sprzętu biurowego.
Dodatkowe funkcjonalności
Oczywiście pod uwagę bierze się także dodatkowe funkcjonalności urządzenia. Obecnie standardem jest już to, że kserokopiarki mają wbudowany system, który m.in. kontroluje dostęp do urządzenia oraz gromadzi dane statystyczne. Mogą okazać się cenne w kontekście optymalizowania kosztów utrzymania biura. Dodatkowym wsparciem w całym procesie okazuje się system zarządzania drukiem, którego działanie opiera się na rozwiązaniach IT.
Zależy Ci na optymalnym dopasowaniu urządzenia wielofunkcyjnego do swojego biura? Jako CORRADO od lat oferujemy wysokiej jakości kserokopiarki w Lublinie i okolicach. Pomożemy Ci w doborze odpowiedniego sprzętu i przeprowadzimy Cię przez proces zakupowy. Zapraszamy do kontaktu z naszym ekspertem.